Carregant Esdeveniments

« All Esdeveniments

Carnestoltes Mataró 2026

12 de febrer 18:15 a 18 de febrer 22:30

Carnestoltes Mataró 2026

Arriba el Carnestoltes a Mataró! La ciutat es prepara per viure els moments més esbojarrats i irreverents, tempre comandats pel seu rei, en Pellofa!

– Actes amb la participació de les Momerotes:


Dijous 12 de febrer
Repartiment de truites
A partir de les 18.15h – Plaça Santa Maria.

El Dijous Llarder és sinònim de truita i botifarra d’ou. El carro de l’Hermandá de la Juliana Llardera i la Semproniana Llardosa, els seus cuiners i les Santes Llardoses estan cridats a complir amb la tradició de repartir truites per a petits i grans. Els acompanyaran els músics de l’EMMM i les figures més trapelles de la ciutat: la Momerota i la Momeroteta!

Recorregut: plaça de Can Xammar, plaça Xica, carrer d’en Pujol, La Riera fins a l’alçada del carrer Nou, mitja volta, La Riera, carrer d’en Pujol, plaça Xica, carrer de Sant Cristòfol i plaça de la Peixateria.

Divendres 13 de febrer
Aparició i Pregó d’en Pellofa XLVIII
20.00h – Anem-lo a buscar! (davant la presó)

Els Botargues encara estan dormint a la Presó. La Juliana Llardera i la Semproniana Llardona estan nervioses i aniran a despertar-los! Un cop desperts, els Botargues, al pas de les seves escombres enceses, aniran fins l’Ajuntament a recollir la Momerota i la Momeroteta. Tot seguit i plegats, baixaran fins a la plaça de Santa Anna per rebre en Pellofa XLVII.

Recorregut: Presó, La Riera, Ajuntament, La Riera i plaça de Santa Anna.

20.30h – Aparició d’en Pellofa (plaça de Santa Anna). Recorregut d’entronització cap a l’Ajuntament.
Tot seguit – Presa de l’Ajuntament i pregó d’en Pellofa XLVIII (davant de l’Ajuntament).

Dimecres 18 de febrer

COMITIVA FUNERÀRIA.
19.30h – Des de l’Ajuntament.

Les autoritats civils, eclesiàstiques, els funcionaris, els cossos policials, la comitiva, la Momerota i la Momeroteta, els Botargues, acompanyats amb les marxes fúnebres de la Societat Musical dels Escuracassoles passejaran el cos de Pellofa XLVIII amb solemnitat i pena Riera amunt fins al Parc Central.

Recorregut: Ajuntament, La Riera, pl. d’Espanya i Parc Central.

Acte de comiat i aparició de la vella Quaresma.
20.15 – Parc central.

Entronització de la vella Quaresma.
Tot seguit / Plaça de la Peixateria

Detalls

Inici:
12 de febrer 18:15
Finalització:
18 de febrer 22:30
Esdeveniment Categories:
, ,
Etiquetes de l'Esdeveniment:
, , ,

Organitzador

Momerota de Mataró

Recinte

Mataró
Mataró, Barcelona 08301 Espanya + Mapa de Google