Prop de trenta membres de juntes directives es formen per a millorar la gestió a les associacions del món del bestiari festiu

Les instal·lacions del Centre d’Imatgeria Festiva del Poblenou (Can Saladrigas) han acollit el passat dissabte 11 de maig de 2019 una jornada formativa en la que s’hi han tractat diversos temes relacionats amb la gestió associativa. Organitzada per l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya, tenia com a finalitat aportar eines a les entitats per a millorar la gestió de l’associació i el compliment de les legislacions vigents.

La jornada s’ha desenvolupat en set ponències que han tractat diferents temàtiques com ara la fiscalitat, la protecció de dades, les obligacions de caràcter jurídic, la llei de voluntariat, responsabilitats i assegurances, la gestió documental en projectes i subvencions, o bones pràctiques a l’hora de comunicar activitats. Al llarg de tot el dia, hi han passat prop de trenta membres de juntes directives de diferents entitats federades.

 

La valoració que se’n fa per part de l’organització és molt satisfactòria, ja que el conjunt de les ponències han tingut un caràcter molt pràctic i resolutiu, i ha despertat l’interès per part dels assistents. No hi ha dubte que els assistents s’enduen un munt de feina a fer a les seves entitats per a revisar – durant els propers mesos – el grau de compliment de les diferents legislacions i la millora de la gestió documental.

Aquesta jornada formativa ha estat possible gràcies a la col·laboració d’ARÇ Corredoria d’assegurances SCCL, SEINPRODAT Asesores SL, el Centre d’Imatgeria Festiva del Poblenou, la Diputació de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.