A partir d’ara, inscriure els canvis de junta al Departament de Justícia serà gratuït

Canvi junta

Bona notícia per a les entitats sense ànim de lucre: el Departament de Justícia de la Generalitat ha suprimit la taxa que s’havia de pagar per registrar un canvi de junta. Si fins ara aquesta gestió comportava l’abonament de 21,85 €, ara fer aquest tràmit és totalment gratuït. Com explica una nota de premsa de la Generalitat, la mesura vol revertir l’increment progressiu dels imports durant l’última crisi econòmica.

Cada any, a Catalunya, es registra una mitjana de 8.000 canvis de junta per part de les associacions. Realitzar aquest tràmit és imprescindible per accedir a qualsevol subvenció. Alhora, també és necessari per sol·licitar el certificat electrònic que ofereix la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre. Ara, aquesta nova mesura permetrà evitar una sobrecàrrega impositiva per a les entitats sense afany de lucre, dedicades a la contribució social.

Les noves mesures que ha adoptat el Departament de Justícia també afecten altres tràmits. A partir d’ara l’emissió de certificats i notes simples es redueix a la meitat. Si abans costava 21,85 €, ara té un cost d’11 €.

Taula sobre el canvi de taxes del Departament de Justícia (06/05/2020)

Taula canvi de taxes

Mesures excepcionals

La crisi causada per la COVID-19 ha afectat molts sectors de la societat, incloses les entitats, que en molts casos han hagut de paralitzar la seva activitat. Per mirar de pal·liar els efectes d’aquesta crisi, la Generalitat de Catalunya ha pres diferents mesures, com la d’ajornar la presentació obligatòria dels comptes anuals i d’altres documents. En aquest cas, els terminis legals es reprendran a partir de la data de finalització de l’estat d’alarma.

Cal afegir que aquesta norma aprovada pel Govern també suspèn temporalment els terminis per a l’elaboració i aprovació dels comptes anuals. De fet, si aquestes reunions ja s’havien convocat abans de la declaració de l’estat d’alarma, es poden ajornar o modificar.

Una altra de les mesures que s’han aplicat ha estat la de permetre que les associacions i les fundacions puguin reunir-se i adoptar acords per videoconferència i altres mitjans telemàtics durant l’estat d’alarma per la COVID-19, encara que no estigui previst en els seus estatuts.